Wybór i wdrożenie odpowiedniego systemu CRM oraz zaprojektowanie skutecznego lejka sprzedaży, to absolutna podstawa na konkurencyjnych rynkach. Chociaż świadomość w tym zakresie wciąż rośnie, to w praktyce okazuje się, że efektywne zarządzanie relacjami z klientami, przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi, jest przede wszystkim czasochłonne. Czy istnieje na to lepszy sposób, niż zatrudnienie kolejnych specjalistów?
Tutaj z pomocą przychodzi automatyzacja procesów w sprzedaży, dzięki której większość czynności, w tym ocena leadów, generowanie dokumentów i wysyłanie spersonalizowanych wiadomości może zostać zautomatyzowana!
Wyobraź sobie, że większość rutynowych zadań związanych ze sprzedażą i obsługą klientów może być wykonywana automatycznie – z minimalnym udziałem pracowników, lub całkowicie bez potrzeby angażowania ich uwagi. Takie podejście znacząco przyspiesza realizację poszczególnych zadań, umożliwiając zespołowi skupienie się na zadaniach o większym znaczeniu strategicznym – faktycznemu budowaniu relacji z klientami czy pracą nad ulepszaniem oferty.
Zautomatyzowany system CRM otwiera przed firmami nowe możliwości, zwiększając nie tylko efektywność operacyjną, ale także podnosząc jakość świadczonych usług. Dzięki wdrożeniu takich rozwiązań firmy mogą szybciej gromadzić i analizować dane, co pozwala sztucznej inteligencji tworzyć spersonalizowane oferty w kilka sekund.
W pierwszej kolejności należy podkreślić, że wdrożenie automatyzacji, wymaga nie tylko przystosowania się do pracy z nowymi narzędziami, ale też zmiany podejścia do tworzenia procesów. Te najczęściej tworzone są w taki sposób, aby wykonywał je człowiek. Poprzez wykorzystanie nowych technologii, a tym automatyzacji procesów biznesowych, otwierają się nowe możliwości, dzięki którym optymalizacja firmy wchodzi na nowy, wyższy poziom.
Idealnie obrazuje to przyspieszenie pracy w systemie CRM. Co ważne, wdrożenie takiego rozwiązania wcale nie musi oznaczać zmiany oprogramowania i układania wszystkiego na nowo. W naszym przykładzie posługujemy się popularnym systemem Pipedrive, który po zintegrowaniu z dosłownie kilkoma narzędziami dostaje wiatru w żagle i staje się centralą do pracy w zautomatyzowanym środowisku. Jak to działa? Przeanalizujemy to krok po kroku:
Zdarzeniem rozpoczynającym zautomatyzowany proces może być formularz kontaktowy wypełniany przez potencjalnych klientów. W momencie kliknięcia przycisku „wyślij” system pobiera wprowadzone dane, a następnie przystępuje do weryfikacji nowego leda.
Automatyzacja sprawdza wiarygodność podanego adresu e-mail, a następnie odpytuje rejestry w celu pozyskania dodatkowych informacji – w tym NIP-u, danych z GUS-u, a nawet numerów kont bankowych.
Na podstawie zebranych danych sztuczna inteligencja:
Jednak automatyzacja CRM to nie tylko szybkość działania, ale również precyzja. Na podstawie zgromadzonych danych, system automatycznie przypisuje branżę, a także dopasowuje odpowiedniego sprzedawcę – na przykład bazując na jego wiedzy i doświadczeniu w branży leada.
Na tej podstawie zebranych danych w systemie tworzy się nowa szansa sprzedaży, dzięki czemu wszystkie najważniejsze informacje znajdują się w jednym miejscu. Jeśli scoring jest odpowiednio wysoki, do potencjalnego klienta trafia automatyczna wiadomość z podziękowaniem oraz informacją o przydzielonym opiekunie. Treść może zostać spersonalizowana – np. uzupełniona o link do case studies z branży leada.
Automatyczne alerty i powiadomienia znacząco skracają czas reakcji zespołu, co pozwala szybciej reagować na nowe zgłoszenia. Na Slacku zostaje opublikowany post o nowym leadzie, a bezpośrednie powiadomienie jest wysyłane do przypisanego sprzedawcy. Dzięki temu znacząco podnosi się response time.
Po rozmowie kwalifikacyjnej i wypełnieniu odpowiedniego formularza przez sprzedawcę lead automatycznie przechodzi na kolejny etap.
System samodzielnie generuje umowę NDA uzupełnioną wszystkimi potrzebnymi danymi. Co ważne, umowa może uwzględniać wiele zmiennych i być dowolnie dostosowana – między innymi pod kątem wymagań w różnych branżach.
Potencjalny klient otrzymuje kolejną spersonalizowaną wiadomość – tym razem z gotową umową oraz linkiem do interaktywnego kalendarza, w którym umówi kolejne spotkanie z konsultantem – na przykład w celu dalszego badania potrzeb. Po wybraniu terminu w systemie utworzy się nowe wydarzenie, o czym zostaną powiadomione zaangażowani w obsługę leada członkowie zespołu.
Gdy szansa sprzedaży przechodzi na kolejny etap, system jest gotowy do wygenerowania oferty. Aby to zrobić, wystarczy wybrać z menu produkty, a następnie kliknąć jeden przycisk – wtedy sztuczna inteligencja w kilka sekund przygotuje kompletną, obrandowaną ofertę w pliku PDF. Dokument zostanie dostosowany do rodzaju klienta, jego branży i specyficznych wymagań. Co więcej, w ofercie zostaną zawarte nawet dane opiekuna – przydzielonego automatycznie na podstawie scoringu i doświadczenia!
Po zaakceptowaniu oferty, automatyzacja samodzielnie generuje gotową umowę, która zostaje wysłana do klienta. Jeśli klient ma uwagi, wystarczy, że naniesie je w komentarzach, a wtedy automatyzacja powiadomi odpowiednie osoby – np. w dziale prawnym. Powiadomienie może też trafić do odpowiedzialnej osoby na Slacku.
Ostatnim etapem jest zamknięcie sprzedaży, po którym system automatycznie generuje fakturę i wysyła ją klientowi wraz z podziękowaniami. Cały zespół zostaje poinformowany o nowym kliencie przez Sales Alert na Slacku, co wzmacnia morale i buduje zaangażowanie.
Brzmi dobrze? Pamiętaj o tym, że zautomatyzowanie procesu obsługi nowej szansy sprzedaży to nie koniec możliwości automatyzacji. Taki system zoptymalizuje także dalsze kroki, a w tym codzienną pracę zespołu w projektach, monitorowanie i raportowanie efektów, a nawet ewentualne działania windykacyjne. Zautomatyzować można większość powtarzalnych i czasochłonnych zadań, które zajmują dużo czasu lub generują wysokie koszty.
Chcesz zobaczyć, jak działa zautomatyzowany CRM? Zapisz się i odbierz nagranie z darmowego webinaru „Zautomatyzowany dział sprzedaży”. W czasie prawie godzinnego nagrania Szymon Kita (CEO Let’s automate) pokazuje krok po kroku działanie takiego systemu na praktycznych przykładach.
Nie czekaj, odbierz dostęp do nagrania: Zautomatyzowany dział sprzedaży
Zautomatyzowany system CRM to narzędzie, które pozwala dokładniej i szybciej kwalifikować nowe szansy sprzedaży, a przy tym daje realną szansę wyprzedzenia konkurencji. Co więcej, to nie tylko sposób na zoptymalizowanie procesu, ale też poprawę jego jakości!
Chcesz dowiedzieć się więcej, jak taki system może działać w Twojej firmie? Zapraszamy na bezpłatną konsultację. W czasie 30-minutowej rozmowy nasz konsultant zaprezentuje Ci konkretne rozwiązania!
Powiedz nam o swojej działalności, procesach i potrzebach, a my podpowiemy jak automatyzacja może wesprzeć codzienną pracę Twojego zespołu.
Wyjaśnimy Ci jakie są możliwości, jak działamy i odpowiemy na wszystkie pytania. Po wypełnieniu formularza Bartek skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Kiedy warto zainwestować w dedykowany system automatyzacji? Dlaczego gotowe rozwiązania mogą nie wystarczać?
Chcesz wiedzieć, kto stoi za kulisami i sprawia, że firmy naszych klientów zaczynają działać na autopilocie? Poznaj nasz zespół!
Na co zwrócić uwagę, aby efektywnie współpracować z firmą wdrażającą automatyzację i zapewnić najlepsze warunki do jej wdrożenia?
Chcesz zautomatyzować swoją firmę? Zobacz, jak wygląda cały proces – od bezpłatnej konsultacji, aż po skuteczne wdrożenie.
Dowiedz się, jakie sygnały wskazują, że warto zautomatyzować procesy w Twojej firmie, aby zwiększyć efektywność i skalowalność działalności.
Od czego zacząć i jak rozpoznać procesy nadające się do zautomatyzowania? Zobacz, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.
Dowiedz się, jak automatyzacja windykacji usprawnia proces odzyskiwania należności i poprawia płynność finansową, minimalizując jednocześnie koszty operacyjne.
Chcesz przyspieszyć sprzedaż i zoptymalizować pracę w CRM? Zobacz jak działa taki system n autopilocie!
Dowiedz się, jak integracja AI z automatyzacją nie tylko usprawnia codzienną pracę, ale również przyczynia się do zwiększenia produktywności, redukcji kosztów i poprawy obsługi klienta.
Jak dzięki automatyzacji można osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy i zasobów? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja zwiększa sprzedaż w firmie.
Automatyzacja to przede wszystkim przyspieszenie procesów i wzrost efektywności. A jak wpływa na poziom kontroli nad firmą?
Chcesz wdrożyć w swojej firmie pierwszą automatyzację, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź ranking najlepszych narzędzi no-code do automatyzacji!
Dowiedz się, jak efektywnie wdrożyć automatyzację w pracy zdalnej, by zwiększyć produktywność, oszczędzić czas i poprawić komunikację Twojego zespołu.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak firma może działać „na autopilocie”? Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o automatyzację!
Chcesz wykorzystać pojawiające się możliwości i zastanawiasz się, jak wdrożyć pierwszą automatyzację w swojej firmie? Zrób to w pięciu krokach!
Obawy o to, że rozwój technologii spowoduje wzrost bezrobocia, pojawiają się coraz częściej. Czy automatyzacja zmieni rynek pracy i doprowadzi do zwolnień?
Czym jest automatyzacja procesów biznesowych? To najlepszy sposób na to, aby zoptymalizować firmę, zaoszczędzić czas i pieniądze, a dzięki temu zyskać przewagę rynkową!
Mapa procesów to podstawa przy optymalizowaniu firmy. Dowiedz się, jak mapowanie procesów biznesowych zwiększa efektywność automatyzacji i zobacz, od czego zacząć!
BPA vs RPA: Poznaj różnice między robotyzacją a automatyzacją procesów biznesowych i zobacz, jak technologia pozwoli Twojej firmie wyprzedzić konkurencję!
Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych i wyeliminować ryzyko ujawnienia dokumentów? Kluczem do ochrony Twojej firmy jest automatyzacja procesów biznesowych!
Jak automatyzacja onboardingu klientów może usprawnić pracę Twojego zespołu? Sprawdź wszystkie korzyści!
Automatyzacja i customowe dashboardy to przede wszystkim zwiększenie efektywności pracy Twojego zespołu. Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc!
Automatyzacja księgowości pozwala firmom oszczędzać czas, zwiększać płynność finansową i eliminować popełniane błędy. Dowiedz się jak ją wdrożyć!
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz usprawnić proces zarządzania zasobami ludzkimi? Przekonaj się, jakie korzyści daje automatyzacja procesów HR.
Stawiasz na pierwszym miejscu jakość swoich usług? Sprawdź, jak automatyzacja procesów biznesowych może wesprzeć Cię w tym zakresie.
Wybór odpowiednich narzędzi do automatyzacji to jeden z pierwszych kroków w procesie usprawniania firmy. Sprawdź, co warto wziąć pod uwagę!
Czy automatyzacja się opłaca? Z pewnością może przynieść wiele korzyści dla firm, ale należy pamiętać, że nie powinno się jej wprowadzać bezrefleksyjnie.
Rozważasz usprawnienie codziennej pracy - swojej i zespołu? Sprawdź, czy automatyzacja firmy to dobry pomysł, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby.
Rozwój branży OZE wymaga sprawnej komunikacji z zainteresowanymi osobami. Dowiedz się, w jaki sposób obsługa klienta w OZE może ulec znacznej poprawie.
Wzrost popytu na alternatywne źródła energii wymaga sprawnego zarządzania procesami w firmie. Sprawdź, jak efektywnie prowadzić sprzedaż w OZE.
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ograniczyć liczbę powtarzalnych czynności i jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki w firmie? Postaw na sprawdzone narzędzia i przekonaj się, które z nich mogą wnieść realną wartość dla Twojego biznesu.
Poświęcasz mnóstwo cennego czasu na własnoręczne przygotowywanie dokumentów, indywidualnie dla każdego klienta? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja tworzenia umów i ofert może wesprzeć Cię w tym procesie.
Zastanawiasz się, w jaki sposób procesy w Twojej firmie mogą przebiegać sprawniej i tym samym przyciągać większą liczbę klientów? Postaw na technologiczne wsparcie i sprawdź, czy automatyzacja jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Komunikacja z klientem wymaga zarówno zaangażowania, jak i szybkiej reakcji, co jest zazwyczaj trudne do osiągnięcia. Sprawdź, jak działa obsługa na autopilocie i dlaczego może okazać się dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy.
Niedziałające procesy firmowe to strata pieniędzy, czasu i często klientów. Może temu zapobiec automatyzacja procesów w firmie. Dowiesz się o niej w tym artykule, a także poznasz jej wady i zalety.
Sprawna i równocześnie wydajna współpraca zespołu marketingowego jest kluczowa w rozwoju firmy. Sprawdź, w jaki sposób działa automatyzacja w marketingu i dlaczego warto ją wdrażać!
Ostatnie lata nas nie rozpieszczają – pandemia, lockdown, inflacja. Pojawia się coraz więcej głosów o zbliżającej się recesji. Jak oszczędzać pieniądze? Jak przygotować firmę na kryzys?
Zadowolony i powracający klient to dla firmy największa wartość, która jest w praktyce niełatwa do osiągnięcia. Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja w sprzedaży może usprawnić codzienne czynności i tym samym wpłynąć na osiąganie lepszych wyników.
Poprawnie działające w firmie procesy decydują o jej nieustannym rozwoju. Sprawdź czym jest optymalizacja procesów biznesowych i jakie korzyści może Ci przynieść.
W wyniku inflacji oraz wizji zbliżającej się recesji większość firm walczy o przetrwanie na rynku. Sprawdź, jakie możliwości ma automatyzacja i w jaki sposób może wesprzeć Cię w kryzysie.
Potrzeby nowoczesnego klienta sprowadzają się do następującego hasła: „szybko, łatwo i wygodnie”. W ten sam sposób musi działać Twoja firma. Aby było to możliwe poszczególne etapy procesu muszą być zgrane i sprawne.
Automatyzować możesz praktycznie każdą czynność – od wyszukiwania danych i tworzenia dokumentacji i raportów, aż po wdrażanie nowych pracowników czy obsługę klienta. Warunek jest jeden: proces musi bazować na szeroko pojętych danych.
Spróbujmy zatem poznać bliżej automatyzację procesów. Automatyzować możemy każdy proces – łatwy, trudny, krótki, długi, ale musi on opierać się na DANYCH, a nie kreatywności czy wyobraźni (od tego są ludzie).