Działy, stanowiska, zadania. Struktura firmy bywa skomplikowana i chaotyczna. Na szczęście automatyzacja bez problemu potrafi się w niej odnaleźć i „dać coś od siebie” w postaci realnych korzyści, zarówno dla szefa, jak i pracowników.
W tym artykule dowiesz się dokładnie, w jakich działach i w których zadaniach w firmie najlepiej sprawdza się automatyzacja oraz co może zyskać dzięki niej Twoja firma.
Zautomatyzować możesz praktycznie każdy dział w swojej firmie. Potrzebujesz wsparcia w księgowości, kadrach, controlingu? Żaden problem. A może chcesz usprawnić procesy sprzedaży, marketingu lub zarządzania produkcją? Bez obaw tutaj też może wkroczyć automatyzacja.
Co konkretnie może zrobić dla Twojej firmy automatyzacja?
Oczywiście powyższe przykłady nie wyczerpują w pełni zakresu wdrażania automatyzacji. Ile poszczególnych działów i zadań w firmie, tyle jest mniej więcej możliwości automatyzacji.
Aby lepiej zrozumieć automatyzację procesów, przeanalizuj poniższy, praktyczny przykład jej zastosowania w firmie:
Problem:
Zatrudnianie i wdrażanie nowych pracowników to z pozoru nieskomplikowany proces, ale obejmuje wiele czynności, takich jak uzupełnienie formularzy informacyjnych dla pracowników, organizowanie sesji wprowadzających, umawianie szkoleń, gromadzenie odpowiednich dokumentów, przydzielanie mentorów.
Rozwiązanie:
Wdrożenie automatyzacji spowoduje płynne przejście od jednego zadania do drugiego, utrzymując na bieżąco odpowiednich pracowników i monitorując status procesu. Poszczególne etapy mogą wyglądać w następujący sposób:
Przedstawiony przykład to tylko jedna z wielu możliwości zaprojektowania automatycznego procesu. Każdą czynność można dowolnie formować, zmieniać, rozszerzać oraz dostosowywać do indywidualnych potrzeb. Istotną kwestią jest poznanie firmy i sposobu, w jaki działa na co dzień, aby zbudować fajnie działający proces.
Automatyzacja jest jednym z najlepszych rozwiązań biznesowych, oferujących stosunkowo szybką poprawę wyników w firmie bez konieczności stosowania dużych nakładów. Automatyzacja to z pewnością inwestycja w przyszłość firmy, która pozwoli na:
Automatyzacja procesów biznesowych przekłada się przede wszystkim na efektywniejsze zarządzanie zasobami ludzkimi. Oznacza to w praktyce, że pracownicy pozbawieni części rutynowych zadań, mogą w pełni wykorzystać swój potencjał i swobodnie skoncentrować się na szukaniu kreatywnych rozwiązań codziennych problemów. Ponadto, dzięki przejmowaniu wyłącznie kreatywnych zadań, będą czuć się docenieni przez szefa, co wpłynie pozytywnie na ogólną satysfakcję z wykonywanej pracy. Pamiętaj, że zadowolony pracownik to efektywny pracownik.
Pomimo oczywistych korzyści, płynących z automatyzacji, wiele firm nadal waha się z jej wdrożeniem nie wiedząc, w jaki sposób zrobić to umiejętnie. Zadanie to warto przekazać wyspecjalizowanej firmie. Co to znaczy doświadczona firma? To taka, która posiada doświadczenie w automatyzacji procesów i zaoferuje nowoczesne i sprawdzone rozwiązania informatyczne, a przede wszystkim pozna specyfikę firmy i stworzy mapę procesów, przebiegających w firmie
Automatyzacja procesów biznesowych powinna być świadomym i przemyślanym wyborem przedsiębiorcy, ponieważ tylko wtedy może zaoferować szereg długofalowych korzyści.
Powiedz nam o swojej działalności, procesach i potrzebach, a my podpowiemy jak automatyzacja może wesprzeć codzienną pracę Twojego zespołu.
Wyjaśnimy Ci jakie są możliwości, jak działamy i odpowiemy na wszystkie pytania. Po wypełnieniu formularza Bartek skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Jak automatyzacja onboardingu klientów może usprawnić pracę Twojego zespołu? Sprawdź wszystkie korzyści!
Automatyzacja i customowe dashboardy to przede wszystkim zwiększenie efektywności pracy Twojego zespołu. Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc!
Automatyzacja księgowości pozwala firmom oszczędzać czas, zwiększać płynność finansową i eliminować popełniane błędy. Dowiedz się jak ją wdrożyć!
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz usprawnić proces zarządzania zasobami ludzkimi? Przekonaj się, jakie korzyści daje automatyzacja procesów HR.
Stawiasz na pierwszym miejscu jakość swoich usług? Sprawdź, jak automatyzacja procesów biznesowych może wesprzeć Cię w tym zakresie.
Wybór odpowiednich narzędzi do automatyzacji to jeden z pierwszych kroków w procesie usprawniania firmy. Sprawdź, co warto wziąć pod uwagę!
Czy automatyzacja się opłaca? Z pewnością może przynieść wiele korzyści dla firm, ale należy pamiętać, że nie powinno się jej wprowadzać bezrefleksyjnie.
Rozważasz usprawnienie codziennej pracy - swojej i zespołu? Sprawdź, czy automatyzacja firmy to dobry pomysł, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby.
Rozwój branży OZE wymaga sprawnej komunikacji z zainteresowanymi osobami. Dowiedz się, w jaki sposób obsługa klienta w OZE może ulec znacznej poprawie.
Wzrost popytu na alternatywne źródła energii wymaga sprawnego zarządzania procesami w firmie. Sprawdź, jak efektywnie prowadzić sprzedaż w OZE.
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ograniczyć liczbę powtarzalnych czynności i jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki w firmie? Postaw na sprawdzone narzędzia i przekonaj się, które z nich mogą wnieść realną wartość dla Twojego biznesu.
Poświęcasz mnóstwo cennego czasu na własnoręczne przygotowywanie dokumentów, indywidualnie dla każdego klienta? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja tworzenia umów i ofert może wesprzeć Cię w tym procesie.
Zastanawiasz się, w jaki sposób procesy w Twojej firmie mogą przebiegać sprawniej i tym samym przyciągać większą liczbę klientów? Postaw na technologiczne wsparcie i sprawdź, czy automatyzacja jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Komunikacja z klientem wymaga zarówno zaangażowania, jak i szybkiej reakcji, co jest zazwyczaj trudne do osiągnięcia. Sprawdź, jak działa obsługa na autopilocie i dlaczego może okazać się dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy.
Niedziałające procesy firmowe to strata pieniędzy, czasu i często klientów. Może temu zapobiec automatyzacja procesów w firmie. Dowiesz się o niej w tym artykule, a także poznasz jej wady i zalety.
Sprawna i równocześnie wydajna współpraca zespołu marketingowego jest kluczowa w rozwoju firmy. Sprawdź, w jaki sposób działa automatyzacja w marketingu i dlaczego warto ją wdrażać!
Ostatnie lata nas nie rozpieszczają – pandemia, lockdown, inflacja. Pojawia się coraz więcej głosów o zbliżającej się recesji. Jak oszczędzać pieniądze? Jak przygotować firmę na kryzys?
Zadowolony i powracający klient to dla firmy największa wartość, która jest w praktyce niełatwa do osiągnięcia. Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja w sprzedaży może usprawnić codzienne czynności i tym samym wpłynąć na osiąganie lepszych wyników.
Poprawnie działające w firmie procesy decydują o jej nieustannym rozwoju. Sprawdź czym jest optymalizacja procesów biznesowych i jakie korzyści może Ci przynieść.
W wyniku inflacji oraz wizji zbliżającej się recesji większość firm walczy o przetrwanie na rynku. Sprawdź, jakie możliwości ma automatyzacja i w jaki sposób może wesprzeć Cię w kryzysie.
Potrzeby nowoczesnego klienta sprowadzają się do następującego hasła: „szybko, łatwo i wygodnie”. W ten sam sposób musi działać Twoja firma. Aby było to możliwe poszczególne etapy procesu muszą być zgrane i sprawne.
Automatyzować możesz praktycznie każdą czynność – od wyszukiwania danych i tworzenia dokumentacji i raportów, aż po wdrażanie nowych pracowników czy obsługę klienta. Warunek jest jeden: proces musi bazować na szeroko pojętych danych.
Spróbujmy zatem poznać bliżej automatyzację procesów. Automatyzować możemy każdy proces – łatwy, trudny, krótki, długi, ale musi on opierać się na DANYCH, a nie kreatywności czy wyobraźni (od tego są ludzie).