Automatyzacja w sprzedaży najczęściej kojarzy się z oszczędnością czasu, jednak realne korzyści sięgają znacznie dalej. Jej wdrożenie odmienia sposób działania firm, optymalizuje codzienną pracę, jak i wpływa na efektywność i poziom sprzedaży.
Dowiedz się, jak dzięki automatyzacji można osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy i zasobów!
Automatyzacja bierze na swoje barki przede wszystkim różnego rodzaju pracę z danymi, które w nowoczesnych firmach są absolutną podstawą w zdobywaniu klientów. Algorytmy nie tylko przyspieszają analizę danych, ale też poprawiają ich jakość. Co więcej, wykorzystują pozyskane informacje w tworzeniu lepszych, bardziej dopasowanych ofert.
Przykładowo automatyzacja może działać już na samym początku procesu sprzedażowego, gdzie samodzielnie gromadzi informacje o nowym leadzie i weryfikuje jego wiarygodność. Sztuczna inteligencja wykorzysta zebrane dane do przygotowania indywidualnej notatki dla sprzedawcy, która znacząco zwiększy szanse na zamknięcie sprzedaży.
Wdrożenie automatyzacji w procesach sprzedażowych to sprawdzony sposób na to, aby nie tylko dogonić konkurencję, ale nawet zostawić ją w tyle. W jakich obszarach jej wdrożenie przynosi największe korzyści?
Jak takie wdrożenia przekładają się na wyniki? Najlepiej przeanalizować to na przykładach.
W naszej realizacji dla kancelarii prawnej skupiliśmy się na stworzeniu systemu, który zoptymalizuje proces przygotowywania spersonalizowanych ofert i wyliczeń dla klientów. Wcześniej prawnik musiał na to poświęcić przynajmniej godzinę. Po wdrożeniu interaktywnych formularzy, kalkulatorów oraz aplikacji generującej gotowe oferty, czas potrzebny na te same zadania skrócił się do 10 minut! Co więcej, dzięki zautomatyzowaniu tworzenia oferty mogliśmy usystematyzować proces oraz zbudować jej wizerunek, gdzie zamiast bloku tekstu w wiadomości e-mail, nasz klient wysyła teraz spersonalizowane oferty w brandowanym pliku PDF.
Przeczytaj całe case study: Automatyzacja ofertowania dla kancelarii Zaprawieni!
Jako kolejny przykład posłuży nam realizacja dla firmy, w której przedsiębiorca samodzielnie przygotowywał wyceny po zakończeniu rozmowy telefonicznej z klientem. Wdrożona przez nas automatyzacja obejmuje nie tylko wygodne dla klientów formularze, ale też zaawansowany system samodzielnie generujący wyceny na podstawie wprowadzonych przez nich informacji! Oszczędność? Około dwóch godzin na jednej wycenie.
Wdrożenie pierwszej automatyzacji w sprzedaży to złożony proces, dlatego należy się do niego odpowiednio przygotować. Kluczowe tutaj będzie nie tylko wytypowanie zadań do zoptymalizowania, czy wybór narzędzi, ale teżskrupulatne przeanalizowanie wszystkich scenariuszy i zadań w sprzedaży.
Automatyzacja w sprzedaży, choć przynosi znaczące korzyści, nie jest uniwersalnym sposobem na zoptymalizowanie wszystkich procesów. Co więcej, nie można jej wdrożenia traktować, jako lekarstwa na błędy organizacyjne.
Procesy idealne do zautomatyzowania to te, które są czasochłonne, powtarzalne i nie wymagają specjalistycznej wiedzy lub unikalnych umiejętności. Przykłady takich procesów obejmują dodawanie klientów do systemu CRM, generowanie umów i faktur na podstawie szablonów, czy tworzenie dopasowanych do wymagań ofert. Automatyzacja takich zadań może znacznie zwiększyć efektywność pracy, zmniejszając czas potrzebny na ich wykonanie i minimalizując ryzyko ludzkich błędów.
Przede wszystkim nie należy automatyzować procesów źle zorganizowanych i nieskutecznych. W rzeczywistości próba zautomatyzowania takich procesów często pogarsza sytuację, potęgując istniejące problemy i przyspieszając powstawanie błędów. Co więcej, budowanie relacji z kluczowymi klientami w modelu B2B często wymaga osobistego kontaktu i niestandardowego podejścia, zatem i tutaj automatyzacja nie zastąpi całkowicie czynnika ludzkiego. Kluczem jest znalezienie odpowiedniej równowagi między automatyzacją a osobistym podejściem.
Podsumowując: automatyzacja w sprzedaży to klucz do zwiększenia efektywności, poprawy relacji z klientami i optymalizacji kosztów. Dzięki wdrożeniu odpowiednich narzędzi i technologii Twoja firma poprawi wyniki sprzedażowe, jednocześnie reagując na dynamicznie zmieniające się wymagania rynku. Automatyzacja nie tylko usprawnia istniejące procesy, ale także otwiera nowe możliwości rozwoju i innowacji w obszarze sprzedaży.
Chcesz dowiedzieć się o tym, jak automatyzacja może zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie? Zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację! Wypełnij znajdujący się poniżej formularz, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Powiedz nam o swojej działalności, procesach i potrzebach, a my podpowiemy jak automatyzacja może wesprzeć codzienną pracę Twojego zespołu.
Wyjaśnimy Ci jakie są możliwości, jak działamy i odpowiemy na wszystkie pytania. Po wypełnieniu formularza Bartek skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Jak uniknąć pułapek w automatyzacji? Dowiedz się, jak skutecznie wdrażać nowe technologie, unikać błędów i w pełni wykorzystać potencjał automatyzacji w swojej firmie.
Dowiedz się, jak nowoczesne technologie wspierają zrównoważony rozwój, redukując odpady, optymalizując zużycie surowców i poprawiając efektywność transportu.
Dowiedz się, jak zautomatyzować firmę niższym kosztem, minimalizując wyjątki w procesach i standaryzując działania.
Dowiedz się, jak model Automation as a Service (AaaS) rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy optymalizują procesy biznesowe.
Kiedy warto zainwestować w dedykowany system automatyzacji? Dlaczego gotowe rozwiązania mogą nie wystarczać?
Chcesz wiedzieć, kto stoi za kulisami i sprawia, że firmy naszych klientów zaczynają działać na autopilocie? Poznaj nasz zespół!
Na co zwrócić uwagę, aby efektywnie współpracować z firmą wdrażającą automatyzację i zapewnić najlepsze warunki do jej wdrożenia?
Chcesz zautomatyzować swoją firmę? Zobacz, jak wygląda cały proces – od bezpłatnej konsultacji, aż po skuteczne wdrożenie.
Dowiedz się, jakie sygnały wskazują, że warto zautomatyzować procesy w Twojej firmie, aby zwiększyć efektywność i skalowalność działalności.
Od czego zacząć i jak rozpoznać procesy nadające się do zautomatyzowania? Zobacz, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.
Dowiedz się, jak automatyzacja windykacji usprawnia proces odzyskiwania należności i poprawia płynność finansową, minimalizując jednocześnie koszty operacyjne.
Chcesz przyspieszyć sprzedaż i zoptymalizować pracę w CRM? Zobacz jak działa taki system n autopilocie!
Dowiedz się, jak integracja AI z automatyzacją nie tylko usprawnia codzienną pracę, ale również przyczynia się do zwiększenia produktywności, redukcji kosztów i poprawy obsługi klienta.
Jak dzięki automatyzacji można osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy i zasobów? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja zwiększa sprzedaż w firmie.
Automatyzacja to przede wszystkim przyspieszenie procesów i wzrost efektywności. A jak wpływa na poziom kontroli nad firmą?
Chcesz wdrożyć w swojej firmie pierwszą automatyzację, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź ranking najlepszych narzędzi no-code do automatyzacji!
Dowiedz się, jak efektywnie wdrożyć automatyzację w pracy zdalnej, by zwiększyć produktywność, oszczędzić czas i poprawić komunikację Twojego zespołu.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak firma może działać „na autopilocie”? Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o automatyzację!
Chcesz wykorzystać pojawiające się możliwości i zastanawiasz się, jak wdrożyć pierwszą automatyzację w swojej firmie? Zrób to w pięciu krokach!
Obawy o to, że rozwój technologii spowoduje wzrost bezrobocia, pojawiają się coraz częściej. Czy automatyzacja zmieni rynek pracy i doprowadzi do zwolnień?
Czym jest automatyzacja procesów biznesowych? To najlepszy sposób na to, aby zoptymalizować firmę, zaoszczędzić czas i pieniądze, a dzięki temu zyskać przewagę rynkową!
Mapa procesów to podstawa przy optymalizowaniu firmy. Dowiedz się, jak mapowanie procesów biznesowych zwiększa efektywność automatyzacji i zobacz, od czego zacząć!
BPA vs RPA: Poznaj różnice między robotyzacją a automatyzacją procesów biznesowych i zobacz, jak technologia pozwoli Twojej firmie wyprzedzić konkurencję!
Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych i wyeliminować ryzyko ujawnienia dokumentów? Kluczem do ochrony Twojej firmy jest automatyzacja procesów biznesowych!
Jak automatyzacja onboardingu klientów może usprawnić pracę Twojego zespołu? Sprawdź wszystkie korzyści!
Automatyzacja i customowe dashboardy to przede wszystkim zwiększenie efektywności pracy Twojego zespołu. Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc!
Automatyzacja księgowości pozwala firmom oszczędzać czas, zwiększać płynność finansową i eliminować popełniane błędy. Dowiedz się jak ją wdrożyć!
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz usprawnić proces zarządzania zasobami ludzkimi? Przekonaj się, jakie korzyści daje automatyzacja procesów HR.
Stawiasz na pierwszym miejscu jakość swoich usług? Sprawdź, jak automatyzacja procesów biznesowych może wesprzeć Cię w tym zakresie.
Wybór odpowiednich narzędzi do automatyzacji to jeden z pierwszych kroków w procesie usprawniania firmy. Sprawdź, co warto wziąć pod uwagę!
Czy automatyzacja się opłaca? Z pewnością może przynieść wiele korzyści dla firm, ale należy pamiętać, że nie powinno się jej wprowadzać bezrefleksyjnie.
Rozważasz usprawnienie codziennej pracy - swojej i zespołu? Sprawdź, czy automatyzacja firmy to dobry pomysł, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby.
Rozwój branży OZE wymaga sprawnej komunikacji z zainteresowanymi osobami. Dowiedz się, w jaki sposób obsługa klienta w OZE może ulec znacznej poprawie.
Wzrost popytu na alternatywne źródła energii wymaga sprawnego zarządzania procesami w firmie. Sprawdź, jak efektywnie prowadzić sprzedaż w OZE.
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ograniczyć liczbę powtarzalnych czynności i jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki w firmie? Postaw na sprawdzone narzędzia i przekonaj się, które z nich mogą wnieść realną wartość dla Twojego biznesu.
Poświęcasz mnóstwo cennego czasu na własnoręczne przygotowywanie dokumentów, indywidualnie dla każdego klienta? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja tworzenia umów i ofert może wesprzeć Cię w tym procesie.
Zastanawiasz się, w jaki sposób procesy w Twojej firmie mogą przebiegać sprawniej i tym samym przyciągać większą liczbę klientów? Postaw na technologiczne wsparcie i sprawdź, czy automatyzacja jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Komunikacja z klientem wymaga zarówno zaangażowania, jak i szybkiej reakcji, co jest zazwyczaj trudne do osiągnięcia. Sprawdź, jak działa obsługa na autopilocie i dlaczego może okazać się dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy.
Niedziałające procesy firmowe to strata pieniędzy, czasu i często klientów. Może temu zapobiec automatyzacja procesów w firmie. Dowiesz się o niej w tym artykule, a także poznasz jej wady i zalety.
Sprawna i równocześnie wydajna współpraca zespołu marketingowego jest kluczowa w rozwoju firmy. Sprawdź, w jaki sposób działa automatyzacja w marketingu i dlaczego warto ją wdrażać!
Ostatnie lata nas nie rozpieszczają – pandemia, lockdown, inflacja. Pojawia się coraz więcej głosów o zbliżającej się recesji. Jak oszczędzać pieniądze? Jak przygotować firmę na kryzys?
Zadowolony i powracający klient to dla firmy największa wartość, która jest w praktyce niełatwa do osiągnięcia. Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja w sprzedaży może usprawnić codzienne czynności i tym samym wpłynąć na osiąganie lepszych wyników.
Poprawnie działające w firmie procesy decydują o jej nieustannym rozwoju. Sprawdź czym jest optymalizacja procesów biznesowych i jakie korzyści może Ci przynieść.
W wyniku inflacji oraz wizji zbliżającej się recesji większość firm walczy o przetrwanie na rynku. Sprawdź, jakie możliwości ma automatyzacja i w jaki sposób może wesprzeć Cię w kryzysie.
Potrzeby nowoczesnego klienta sprowadzają się do następującego hasła: „szybko, łatwo i wygodnie”. W ten sam sposób musi działać Twoja firma. Aby było to możliwe poszczególne etapy procesu muszą być zgrane i sprawne.
Automatyzować możesz praktycznie każdą czynność – od wyszukiwania danych i tworzenia dokumentacji i raportów, aż po wdrażanie nowych pracowników czy obsługę klienta. Warunek jest jeden: proces musi bazować na szeroko pojętych danych.
Spróbujmy zatem poznać bliżej automatyzację procesów. Automatyzować możemy każdy proces – łatwy, trudny, krótki, długi, ale musi on opierać się na DANYCH, a nie kreatywności czy wyobraźni (od tego są ludzie).