8 narzędzi ułatwiających pracę, które powinien znać każdy przedsiębiorca.

8 narzędzi ułatwiających pracę, które powinien znać każdy przedsiębiorca.

Przedsiębiorcy nieustannie szukają rozwiązań, które pozwolą im uczynić pracę zwinną i efektywną. Zastosowanie odpowiedniego zestawu narzędzi pozwoli osiągnąć ten cel. Odpowiedniego, to znaczy jakiego? No-code i low-code, które posiadają opcję rozbudowania o automatyzację. Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnych narzędzi sprawdź, jakie funkcjonalności mogą zaoferować Twojej firmie.

W poniższym artykule poznasz 8 narzędzi, które jako przedsiębiorca możesz stosować w swojej codziennej pracy i odkryjesz, jaki mają wpływ na działanie Twojej firmy.

W jaki sposób narzędzia ułatwiają pracę i dlaczego warto je stosować w firmie?

Największą zaletą narzędzi zaliczanych do kategorii no-code i low-code jest to, że nie wymagają od użytkowników posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej, a ich działanie z reguły polega na obsłudze wizualnych interfejsów. Wdrażając kilka, a nawet kilkanaście narzędzi w swojej firmie, możesz swobodnie łączyć je w zautomatyzowane procesy, które sprawią, że prowadzenie firmy stanie się znacznie łatwiejsze.

Dzięki temu rozwiązaniu w prosty sposób ograniczysz liczbę powtarzalnych czynności i popełnianych błędów oraz sprawnie zorganizujesz codzienną pracę zespołu. W praktyce oznacza to wzrost efektywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiąganie coraz lepszych wyników.

Jakie narzędzia warto znać i stosować w firmie?

Lista narzędzi, które mogą mieć zastosowanie w Twojej firmie przedstawia się następująco:

Notion, czyli nie tylko notatki

Notion to aplikacja będąca najlepszym rozwiązaniem w sporządzaniu wszelkiego rodzaju notatek oraz zarządzaniu zadaniami i projektami. Co więcej, w rękach przedsiębiorcy może również pełnić funkcję bazy wiedzy, danych i wewnętrznych systemów firmowych. Oferuje szeroki wybór szablonów, które możesz wykorzystać m.in. podczas tworzenia ogłoszeń o pracę, notatki ze spotkania, czy stron produktów. To jednak nie koniec – rozbudowane opcje Notion ułatwiają proces tworzenia treści na media społecznościowe, zarządzanie relacjami i kontaktami, a także kontrolowania wydatków – możliwości jest mnóstwo.

Notion to przestrzeń, która umożliwia sprawny przepływ informacji oraz korzystanie z wielu funkcjonalności bez konieczności stosowania dodatkowych aplikacji. Sprawdzi się zarówno w marketingu, sprzedaży, czy rekrutacji pracowników.  

CRM (np. Pipedrive) – podstawa w każdej firmie B2B

System do zarządzania relacjami z klientami (CRM) powinien stanowić niezbędny element działalności w firmach, gdzie dominującym modelem sprzedaży jest B2B. To właśnie tam znajdują się wszystkie o produktach, usługach i relacjach z potencjalnymi klientami.

Pipedrive to oprogramowanie CRM, które usprawnia codzienną pracę zespołu, pomagając mu pozyskać większą liczbę potencjalnych klientów, szybciej zawierać transakcję i tym samym zwiększać przychody firmy.

Taka aplikacja pozwala m.in. na analizę danych w czasie rzeczywistym, wizualizację procesu sprzedaży, sporządzanie raportów, prognozowanie cykli sprzedaży, klasyfikację, nadawanie priorytetu i wysyłanie spersonalizowanych wiadomości przyszłym klientom. Pipedrive pozwala również generować powiadomienia na temat aktywności poszczególnych członków zespołu.

Buffer – cała strategia social media w jednym miejscu

Rozwiązanie, które oferuje możliwość planowania oraz publikowania treści w kilku kanałach social media (Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, Pinterest, LinkedIn) jednocześnie, bez konieczności ciągłego logowania się i przełączania pomiędzy interfejsami.

Nieważne czy tworzysz posty, karuzele, czy rolki – za pomocą tego narzędzia łatwo umieścisz je w sieci i otrzymasz automatyczne powiadomienia, zarówno o pojawieniu się danych treści na mediach społecznościowych, jak i o nadchodzącej publikacji.

Zapier i Make – narzędzia umożliwiające automatyzację powtarzalnych zadań

Narzędzia z kategorii low-code, które umożliwiają automatyzowanie i integrację procesów, które do tej pory były wykonywane nawet w kilkudziesięciu odrębnych ekosystemach.

Sprawdzają się równie dobrze w przypadku nieskomplikowanych czynności, jak i bardziej wymagających, zaawansowanych procesów. Cel jest prosty: ułożenie wszystkich procesów w firmie w jedną logiczną całość.

Jeżeli interesuje Cię temat automatyzacji, to pamiętaj, że jako Let's automate chętnie udzielimy Ci wsparcia w usystematyzowaniu i usprawnieniu wszystkich czynności wykonywanych na co dzień w Twojej firmie.

Airtable – bazy danych w przyjaznej formie

Platforma do tworzenia i udostępniania baz danych, którą możesz za pomocą wybranych szablonów dostosować do indywidualnych potrzeb Twojej firmy oraz zintegrować ze stroną internetową czy aplikacją.

To narzędzie umożliwia m.in. tworzenie obszernych baz danych, wewnętrznych systemów i dashboard’ów, generowanie formularzy i zarządzanie odpowiedziami, planowanie webinarów, śledzenie kampanii marketingowych i wiele więcej.

Webflow – tworzenie stron internetowych bez kodowania

Co to jest Webflow? To narzędzie, które służy do budowania zaawansowanych i płynnie działających stron internetowych, które przyciągną zainteresowanie użytkowników. Nie wymaga umiejętności programowania i dysponuje ponad 1000 szablonów o charakterze biznesowym, które możesz w prosty sposób edytować i dostosować do własnych potrzeb.

Tworząc witrynę za pomocą Webflow otrzymujesz wysokowydajny hosting i nie musisz aktualizować oprogramowania, czy martwić się o przestarzałe wtyczki. Oprócz tego narzędzie posiada intuicyjny interfejs, który umożliwia łatwe dodawanie i edytowanie dowolnych treści przeznaczonych na stronę.  

Tally – nowoczesne formularze do różnych zastosowań

Nowa generacja formularzy pozwalająca na zbieranie dowolnych danych. Narzędzie umożliwia szeroki wybór szablonów, które wyróżnia prosta struktura i ciekawy, bardzo nowoczesny design.

Za pomocą Tally łatwo spersonalizujesz każdy formularz, formatując tekst, dodając okładkę i logo Twojej firmy, wstawiając obraz lub film, czy dodając na końcu własne podziękowania.

Toggl – aplikacja do zarządzania projektami i czasem pracy Twojego zespołu

Intuicyjne narzędzie umożliwiające precyzyjne monitorowanie czasu pracy zarówno w przeglądarce, jak i aplikacji oraz na dowolnym urządzeniu (komputer, telefon). Za pomocą Toggl możesz łatwo śledzić stan projektów oraz każdą przepracowaną przez zespół minutę i na tej podstawie generować i analizować rozbudowane raporty.

Dzięki temu rozwiązaniu ocenisz czasochłonność poszczególnych procesów i automatycznie wyliczysz wynagrodzenie dla pracowników lub koszt, który klient musi ponieść za czas Twojej pracy.

Aplikacje no-code, a automatyzacja procesów biznesowych

Pamiętaj, że narzędzia, które nie wymagają szczególnych umiejętności programowania (no-code, low-code) mogą tworzyć sieć zautomatyzowanych procesów, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie firmy.

O tym, jakie czynności możesz zautomatyzować w firmie przeczytasz przeczytasz we wpisie "Co można zautomatyzować w firmie? 12 uniwersalnych propozycji."

Wybierz narzędzia dla przedsiębiorców pod kątem swoich wymagań

Przedstawione przykłady narzędzi stanowią jedynie odsetek wszystkich dostępnych na rynku rozwiązań, dlatego dokonując wyboru konkretnego zestawu narzędzi, warto kierować się indywidualnymi potrzebami firmy oraz przeanalizować wszystkie dostępne rozwiązania.

Narzędzia należące do kategorii no-code (rzadziej low-code) z reguły nie wymagają umiejętności kodowania i umożliwiają rozbudowanie o automatyzacje, które usprawniają działanie Twojej firmy i tym samym maksymalizują zyski.

Notion, Pipedrive, Buffer, Zapier, Airtable, Webflow, Tally i Toggl to lista narzędzi, które warto znać i brać pod uwagę w przypadku wdrażania w firmie nowych rozwiązań.

Chcesz wdrożyć pierwszą automatyzację w firmie?

Jeśli chcesz dowiedzieć się o możliwościach wdrożenia automatyzacji w Twojej firmie, zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację. W czasie 30-minutowej rozmowy odpowiemy na każde pytanie i pomożemy zidentyfikować pierwsze procesy do zautomatyzowania. Nie czekaj, wypełnij poniższy formularz i umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

BEZPŁATNA KONSULTACJA

Porozmawiajmy
o automatyzacji w Twojej firmie!

Powiedz nam o swojej działalności, procesach i potrzebach, a my podpowiemy jak automatyzacja może wesprzeć codzienną pracę Twojego zespołu.

Wyjaśnimy Ci jakie są możliwości, jak działamy i odpowiemy na wszystkie pytania. Po wypełnieniu formularza Bartek skontaktuje się z Tobą telefonicznie.

Bartek Matablewski
New Business Manager
Adres email
Numer telefonu
Temat rozmowy
Administratorem danych wprowadzonych do formularza jest Let's automate sp. z o.o. Dane osobowe będą przetwarzane w celu nawiązania kontaktu i udzielenia odpowiedzi na pytania. Więcej informacji o przysługujących prawach i zasadach przetwarzania danych, dostępne jest w polityce prywatności.
Dziękujemy za zgłoszenie!
Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie 🎉
Oops! Coś poszło nie tak

Powiązane wpisy